מה הוא תפקידו של פקח תנועה בשטח

פקחי תנועה בשטח הינם חלק בלתי נפרד מן הסדרי התנועה הנעשים במסגרת עבודות בכביש ומהווים בורג משמעותי בכל הקשור להכוונת התנועה לצד שמירה על בטיחות העוברים והשבים. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות פקחי תנועה בשטח. בדיוק לשם כך פלא בדרכים פה לעשות לכם מעט סדר.

עושים סדר – מי הוא פקח תנועה?

אנו מניחים שיצא לכם לראות לא פעם ולא פעמיים פקחי תנועה בין אם בתור נהגים על הכביש ו/או בתור הולכי רגל. יחד עם זאת אף פעם לא התעמקנו בדיוק בטיב תפקידם ומה עומד מאחורי כל המלאכה שנעשית. כאשר אנחנו מדברים על פקח תנועה אנו מדברים על בעל מקצוע המתמחה בתחומו אשר תפקידו לנהל הסדרי תנועה זמניים.

אנו לרוב נראה פקחי תנועה כחלק מעבודות על הכביש אשר הם מלווים את כל התהליך ודואגים מן הצד האחד לבטיחות העוברים והשבים ומן הצד השני לתפעול וניהול נכון של אתר הבנייה כך שיוכלו להתקדם במלאכה במקצועיות ובבטיחות. פקחים תנועה עוזרים לנו לשמור על הסדרי תנועה ראויים ועל זרימת רכבים בכביש.

“האם כל אחד יכול להיות פקח תנועה?”

אנשים רבים תוהים האם כל אחד יכול להיות פקח תנועה. פקחי תנועה ממלאים תפקיד מכריע בתנועה בכביש מכיוון שהם מנהלים את זרימת כלי הרחב ברחבי אתרי העבודה בכביש. עד לפני מספר שנים את הסדרי התנועה ניהלו שוטרי משטרת ישראל, יחד עם זאת כתוצאה מעלייה בבניה נוצר הצורך בגוף ובעלי מקצוע ייעודיים אשר יהיו אחראיים כחוק על ליווי ופיקוח באתרי סלילה ואחזקה ברחבי הארץ.

בשונה ממה שאנשים רבים נוטים לחשוב, לא כל אחד יכול להיות פקח תנועה. הלכה למעשה פקחי תנועה הינם בוגרי הכשרה מקצועית מתאימה אשר הוסמכו על ידי רשות התמרור ואושרו לעבודה כפקחי תנועה בהתאם לחוק על ידי ראש אגף התנועה של משטרת ישראל – העבודה מתבצעת כחוק, בצורה מקצועית ולאחר הכשרה רלוונטית.

פקח תנועה – בטיחות כערך עליון

כאשר אנחנו מדברים על ניהול הסדרי תנועה אנו רואים את הבטיחות כערך עליון, גם לעובדים באתר, גם לעוברים ושבים (כלי רכב והולכי רגל) וגם לפקח תנועה עצמו. בדיוק לשם כך כל פקחי התנועה של פלא בדרכים עובדים יחד עם ציוד מגן ובטיחות, לרבות: אפוד זוהר, נעלי בטיחות, מדים מלאים, כובע פקח, מכשיר קשר עם רמ”ק ופנס. באמצעות כלים אלו יכולים הפקחים לנהל את התנועה בצורה מקצועית תוך כדי שהם שומרים על בטיחות כערך עליון.

ניהול הסדרי תנועה: פקח תנועה כחלק ממנגנון גדול אף יותר

פקח תנועה הוא חלק בלתי נפרד ממלאכת ניהול הסדרי תנועה, יחד עם זאת אנו למדים כי הפקח הוא חלק ממנגנון גדול אף יותר. ניהול הסדרי תנועה היא מלאכה הטומנת בחובה אתגרים רבים ודורשת מקצועיות. לצד פקחי תנועה אנו רואים מגוון רחב של שירותים משלימים – פקחי תנועה, ניידות פקחי תנועה, עגלות חץ, תמרורים לאתרי עבודה ועוד.

כל אלו יחד עם פקח התנועה מביאים להרמוניה מושלמת באתר העבודה ועוזרים לשמור על הסדרי התנועה. כאשר אנחנו ניגשים לעבוד עם פקח תנועה אנו נרצה לוודא שאנחנו מקבלים מעטפת מלאה הכוללת את כל הצרכים שלנו לרבות פקחי תנועה, ניידות, תמרורים לאתרי עבודה ועגלות חץ.

פלא בדרכים – מתמחים בניהול הסדרי תנועה

אם חיפשתם אחר פקח תנועה בשטח הרי לכם שהגעתם למקום הנכון עבורכם. חברת פלא בדרכים הינה חברה המתמחה במלאכת ניהול הסדרי תנועה וחרטה לדגלה מקצועיות ובטיחות. במהלך השנים החברה ליוותה אלפי פרויקטים שונים ברחבי הארץ בצורה מקצועית תוך כדי אפיון והתאמה אישית לצרכי הלקוח.

בין לקוחות החברה ניתן לראות את החברות המובילות במשק: רולידר, בראשי תשתיות, שפיר, מוריה, דניה סיבוס, קבוצת מיקוד, הנדסה בע”מ ועוד מגוון רחב של חברות נוספות.

בוחרים נכון – בוחרים פלא בדרכים.

תוכן עניינים