קורס פקחי תנועה

קורס פקחי תנועה הינו קורס אשר במהלכו תהיו מוכשרים כפקחי תנועה לפי דרישות משטרת ישראל, נתיבי ישראל ותקנות התעבורה העדכניות. מדובר במשרת שטח המשלבת לא מעט ריגוש לצד ביטחון ותחושת סיפוק בגין שמירה על משתמשי הדרך והכוונת תנועה. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות קורס פקחי תנועה – אנחנו פה לעשות לכם סדר.

יורדים לעובי הקורה: מי הם פקחי תנועה?

לפני שנתחיל לדבר על קורס פקחי תנועה, אפשרויות התעסוקה והמשכורות מוטב שנבין מי אלו אותם פקחי תנועה. פקחי תנועה הם עובדים מיומנים ומוכשרים אשר הוסמכו להיות אחראים על כיוון התנועה במקומות שונים: לרוב אלו יהיו מקומות בהם מתבצעות עבודות סלילה, עבודת תחזוקה בכביש ולעיתים גם במצבים בהם יש בעיות בתמרור ורמזור של צמתים. 

בניגוד למה שאנשים רבים חושבים לא כל אחד יכול להיות פקח תנועה ואלו חייבים להיות בוגשר הכשרה מקצועית מתאימה אשר קיבלו את הסמכתם על ידי ראש אגף התנועה של משטרת ישראל – את התפקיד הם מבצעים בשטח לאורך כל שעות היממה יחד עם ביגוד מתאים והולם. 

קראו עוד: חשיבותם של פקחי תנועה במהלך פיקוח תנועה

חוזרים מעט אחורה בהיסטוריה: לא המשטרה הייתה אחראית על התנועה?

ותיקי הכבישים שבינינו לבטח זוכרים את המשטרה מכוונת את התנועה לא אחת. עד לתפקיד פקחי התנועה היו אלו שוטרי משטרת ישראל אשר היו אחראיים לשמור על הביטחון בכבישים ולפקח על אתרי עבודה בדרכים. המשטרה החליטה להקצות את הכוחות שלה למשימות אחרות ולהכשיר בצורה מקצועית ונרחבת כוח נפרד שאיננו כוח משטרתי אשר יהיו אחראים כחוק על ליווי ופיקוח באתרי סלילה ואחזקה של החברת הלאומיות לדרכים – אלו הם איך לא, פקחי התנועה.

שפע של עבודה ואפשרויות

תשתיות הכבישים בישראל עוברות מהפכה מדי יום ואנחנו עדים לפיתוח מתמיד הנעשה בכל הארץ מצפון ועד דרום. בשנים האחרונות אנו רואים חברות רבות לצד חברות ממשלתיות אשר פועלות ללא לאות לפיתוח ומשקיעות משאבים רבים. לשם פיתוח התשתיות העירוניות והבינעירוניות ישנן עבודות תחזוקה ופעילות רבים אשר ביניהן ניתן למצוא עבודות בשטח, כבישים עירוניים ועוד – כל אלו גורמים לחסימה של כבישים ושיבוש התנועה. במצבים כאלה אנחנו צריכים פקחי תנועה ייעודיים אשר יתנו מענה.

בדיוק לשם כך אנחנו למדים שזה אחד מן המקצועות שכמעט תמיד קיים בהם חוסר, לכן אם אתם מחפשים משרה מאתגרת שבה אתם יכולים לתרום מעצמכם לקהילה אין ספק שזו תהווה הבחירה הנכונה עבורכם.

פקח תנועה: האם המשכורת הולמת את התפקיד?

אפשר לדבר על הפיל שנמצא בחדר. אחד הנושאים החשובים ביותר הוא נושא המשכורת. אם הולכים לעשות קורס פקחי תנועה אך תוהים באותה נשימה האם הקורס הזה יסב לכם עבודה עם משכורת מתאימה והולמת. חשוב לציין שפקחי תנועה הם בעלי מקצוע לכל דבר ועניין אשר עוברים הכשרה מתאימה. השכר שלהם משתנה בהתאם להיקף המשרה שלהם ולמקום העבודה שלהם. יחד עם זאת, אנחנו רואים כי לא פעם העבודה נעשית בשעות הלילה והערב המאוחרות וכן יש צפי לשעות נוספות ושעות לילה. משכורת פקח תנועה יכולה לנוע בין 7000-15000 בהתאמה.

כמו כן אנחנו רואים חברות רבות אשר מסדירות לפרטי פרטים את ההתקשרות עם פקחי התנועה ופועלת ללא לאות על מנת להבטיח להם הטבות, תוספות שכר, תוספות אש״ל לצד תוספות אחרות שיעזרו להם לבצע את התפקיד בצורה טובה הרבה יותר ללא שהם דואגים לעניין הכלכלי יותר מדי – אלא משקיעים את המחשבות שלהם בהכוונה נכונה של התנועה ושמירה על משתמשי הדרך.

קורס פקחי תנועה – פלא בדרכים

תוכן עניינים